سفر به نمایشگاه های گردشگری معروف در جهان

به گزارش مجله سرگرمی، نمایشگاه ها و اجلاس های گردشگری از رویدادهای مهمی هستند که طی آنها شرکت های گردشگری، هتل ها، آژانس های مسافرتی و سایر بخش های مرتبط با صنعت گردشگری، آخرین محصولات و خدمات خود را به نمایش می گذارند. این نمایشگاه ها معمولاً سالیانه و در شهرهای مختلف جهان برگزار می شوند و علاوه بر فرصت آشنایی با آخرین روندهای صنعت گردشگری، مناسبت خوبی نیز برای ارتباط و همکاری بیشتر بین فعالان این حوزه است. در ادامه به معرفی چند نمونه از مشهورترین و بزرگترین نمایشگاه های گردشگری جهان خواهیم پرداخت:

سفر به نمایشگاه های گردشگری معروف در جهان

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

1. اجلاس جهانی سفر و گردشگری (WTTC)

اجلاس جهانی سفر و گردشگری یکی از مهمترین و با نفوذترین گردهمایی های صنعت گردشگری در سراسر جهان است که هر ساله توسط شورای جهانی سفر و گردشگری برگزار می شود. این اجلاس معمولاً به مدت 3 روز برگزار می شود و مقامات بلندپایه، وزرای گردشگری، مدیران ارشد شرکت های گردشگری و رسانه ها را از سراسر دنیا گرد هم می آورد.

در این اجلاس، شرکت کنندگان به بحث و بررسی مهمترین چالش ها و فرصت های پیش روی صنعت گردشگری می پردازند و راهکارهایی برای رشد و توسعه پایدار این صنعت ارائه می دهند. تاکنون شهرهایی مانند مادرید، سئول، استانبول و دبی میزبان این اجلاس بوده اند.

2. نمایشگاه بین المللی گردشگری ITB

نمایشگاه ITB که مخفف International Tourism Bourse است، بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان به شمار می آید که هر سال در ماه مارس در شهر برلین آلمان برگزار می شود. این نمایشگاه که از سال 1966 آغاز به کار کرده، محل حضور بیش از 10 هزار شرکت از بیش از 180 کشور جهان است که در فضایی بالغ بر 160 هزار متر مربع به نمایش دستاوردهای خود می پردازند.

علاوه بر غرفه های نمایشگاهی، این رویداد شامل کنفرانس ها، سمینارها و جلساتی برای بحث درباره آینده صنعت گردشگری نیز هست. ITB با جذب بیش از 160 هزار بازدید کننده در هر دوره، یکی از پر جاذبه ترین نمایشگاه های گردشگری در سراسر جهان محسوب می شود.

3. نمایشگاه جهانی گردشگری WTM

نمایشگاه جهانی گردشگری یا WTM یک رویداد سالانه است که از سال 1980 در لندن برگزار می شود. این نمایشگاه یکی از مهمترین فرصت ها برای دیدار و مذاکره مستقیم خریداران و فروشندگان حوزه گردشگری از سراسر جهان است.

طی این نمایشگاه 3 روزه که معمولاً در ماه نوامبر برگزار می شود، بیش از 50 هزار نفر از فعالان صنعت گردشگری شامل تورگردانان، هتل داران، صاحبان خطوط هوایی و دفاتر مسافرتی حضور می یابند. وجود بخش هایی مانند گردشگری سلامت و فناوری از ویژگی های منحصر به فرد این نمایشگاه به شمار می آید.

4. نمایشگاه گردشگری JATA

نمایشگاه JATA که مخفف Japan Association of Travel Agents است، بزرگترین نمایشگاه گردشگری در کشور ژاپن به شمار می آید. این نمایشگاه سالانه در ماه سپتامبر به مدت 4 روز در توکیو برگزار می شود و در آن صدها شرکت ژاپنی و خارجی حوزه گردشگری شرکت می کنند.

علاوه بر نمایش آخرین محصولات و خدمات گردشگری، در این نمایشگاه سمینارها و کارگاه های آموزشی متعددی نیز برگزار می شود تا شرکت کنندگان بتوانند دانش و مهارت های خود را در زمینه گردشگری افزایش دهند. در دوره 2019 این نمایشگاه، بیش از 140 هزار نفر حضور داشتند.

5. نمایشگاه گردشگری پکن COTTM

نمایشگاه بین المللی گردشگری چین COTTM که مخفف China Outbound Travel & Tourism Market است، از سال 2018 در پکن برگزار می شود و یکی از بزرگترین نمایشگاه های گردشگری در آسیا محسوب می شود. این نمایشگاه در واقع به دنبال ترویج گردشگری خروجی چین و آشنایی گردشگران چینی با مقاصد گردشگری سایر کشورهاست.

در این نمایشگاه که معمولاً 3 روز به طول می انجامد، صدها شرکت گردشگری از سراسر جهان حضور می یابند تا خود را به گردشگران چینی معرفی کنند. COTTM همچنین شامل کنفرانس ها و سمینارهایی در زمینه روندهای نوظهور گردشگری چین است.

نتیجه گیری

نمایشگاه ها و اجلاس های گردشگری نقش مهمی در رشد و توسعه این صنعت دارند. این رویدادها فرصتی را برای ارتباط بین فعالان حوزه گردشگری ایجاد می کنند و به معرفی آخرین روندها و محصولات این حوزه می پردازند. نمایشگاه های ITB، WTM، JATA، COTTM و اجلاس WTTC از جمله مهمترین و پرطرفدارترین رویدادهای گردشگری در سطح بین المللی محسوب می شوند. حضور در این گونه نمایشگاه ها می تواند به کسب و کارهای گردشگری کمک کند تا دیدگاه های خود را گسترش دهند و آمادگی لازم برای روبرو شدن با چالش ها و فرصت های آینده را به دست آورند.

انتشار: 13 مهر 1402 بروزرسانی: 13 مهر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 147501

به "سفر به نمایشگاه های گردشگری معروف در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به نمایشگاه های گردشگری معروف در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید